UPDATE 2: AANPAK BRANDSCHADE CLUBHUIS

Hieronder tref je de tweede update aan over de aanpak van de brandschade in ons clubhuis ten gevolge van de brand op 15 juni jl.

 

Werkzaamheden in de afgelopen periode

Zoals eerder gecommuniceerd en vele Be Quickers ook al hebben kunnen waarnemen zijn de consequenties van de brand fors. Er moet dan ook veel werk worden verzet. Dat is de afgelopen periode, ondanks de vakantie, ook al gebeurd. De belangrijkste verrichte werkzaamheden op een rij:

  • Opruimen inventaris en leegruimen gehele clubhuis. Alles wat niet meer bruikbaar was, is verwijderd;
  • Het strippen van de kantine;
  • Het schoonmaken van de binnenkant van de kantine. Hierbij zijn tevens de wanden en plafonds ‘gefixeerd’ met een coating voor het definitief wegnemen van de brandgeur. Hierdoor kunnen de wanden ook weer normaal worden bewerkt;
  • Het verplaatsen van de bar naar de grote zaal ten behoeve van een tijdelijke kantinevoorziening (zie onder);
  • Verschillende overleggen zoals door de werkgroep herbouw maar ook met verschillende partijen zoals verzekeraars, bouwers, financiers en onze buren op het Tolhuispark.

 

Tijdelijke kantinevoorziening

Het gevolg van bovenstaande is dat momenteel alleen de bestuurskamer nog in ‘oude staat’ is en zodanig wordt gebruikt. We hebben, met name uit kostenoogpunt, voor een tijdelijke kantinevoorziening gekozen in de grote zaal. De bar is hiernaar toe verplaatst, er staan koelkasten. Er kan hier koffie, thee, fris en bier worden gekocht. Er is geen keuken beschikbaar, dus snacks e.d. zijn de komende maanden niet te verkrijgen. Naast het hoofdveld wordt bij grotere drukte vanuit de ‘zwarte keet’ ook koffie en thee verkocht.

Wat staat binnenkort op de planning?

Belangrijke zaken waar nu aan gewerkt wordt en die binnenkort op de planning staan:

  • Inrichten (in sobere vorm) van de Commissiekamer om deze tijdelijk te blijven gebruiken (ontvangst- en overlegkamer);
  • Tijdens de Admiraliteitsdagen staan we als club op het terrein van het Hellingpad om met diverse acties geld in te zamelen (volg informatie op de site en Facebook);
  • Er zijn meer acties in voorbereiding: er wordt onder meer gedacht aan een grote veiling, bingo of lotenactie; we hebben hiervoor meer capaciteit en denkkracht nodig, dus meld je aan om onze club te helpen;
  • Definitieve afhandeling schade en vaststelling schadebedrag;
  • Schetsen en tekeningen voor herbouw/renovatie en verdere uitwerking (inclusief financiën en planning);
  • Aanvraag financiering;
  • Voorstel en akkoord vragen van onze leden;

De huidige planning is dat we richting decembermaand gaan voor het moment dat alles in herstelde dan wel nieuwe staat gereed zal zijn.

Be Quick-spirit: we gaan het samen aanpakken!

We zijn -nu al- vele Be Quickers enorm dankbaar voor hun hulp en inzet. Dat geldt zeker voor onze ‘vaste werkploeg’ onder leiding van Lammert Damsma. Maar we zijn er nog niet, er moet nog veel, heel veel gebeuren. Doe en help daarom mee! Dat verwachten we van alle Be Quickers.

Duidelijk is ook dat jullie begrip vragen voor de huidige situatie. We moeten hier samen doorheen en flexibel zijn. Er moet gebouwd en gevoetbald worden, daar moet de focus op liggen. En we kijken samen uit naar het moment dat de mooi gerenoveerde kantine weer gereed zal zijn!

Heb je vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact op met Kees Theissen of Ruud Slijpen. Zij coördineren vanuit het bestuur de gehele aanpak.

Het Algemeen Bestuur van Be Quick Dokkum

 

Volgende wedstrijd

Thuis
Uit
COMPETITIE
22 SEPTEMBER 14.30 UUR

Tweets

Hoofdsponsors